در سایه غفلت نهادهای فرهنگی، بی‌حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می‌شود، قطعا این نوع تبلیغ با معیارهای ایرانی اسلامی فاصله دارد و دگرگونی پوشش، حجاب و عفاف را در پی خواهد داشت.


به گزارش دانشجوسلام؛ به نقل از گلستان ما؛ حجاب و عفاف و پوشش یک قائده کلی دارد که همه بانوان و آقایان در اسلام باید از آن تبعیت کنند.

محسن شاکری مدرس سواد رسانه نسرا گلستان درباره نقش اینفلو ئنسرها و بلاگرها در تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف، در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ اظهارکرد: انواع بلاگر هارا میتوان دردسته«مدو لباس»، «مکانهای تفریحی»، «بلاگرخودرویی»،«بلاگرغذا»،«بازیهای رایانه ای»،«بلاگر دکوراسیون»،«اقتصادی»،« زیبایی آرایشی» و غیره تقسیم کرد که به سمت مد و در آمدزایی از آن هستند.

وی افزود: این افراد برای دست یافتن به جایگاه در بین عموم مردم به سمت ذائقه افراد رفته و با اعتماد سازی در بین مخاطبین بر روی آنها تاثیر می گذارند.

کارشناس سواد رسانه، شبکه اجتماعی اینستاگرام را پرمخاطب ترین و جذاب ترین نرم افزار برای  کسب و کارهای اینترنتی دانست و توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده  ۶۸ درصد کاربران ایسنتارام زنان هستند و ۸۰ درصد از آنان حتما حداقل یک بلاگر و یا اینفلوئنسر را دنبال می کنند.

تبلیغ مد و مصرف گرایی فضای غالب بسیاری از صفحه های بلاگر ها

وی ادامه داد: در فاصله سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ روزانه ۴۰۰ میلیون بازدید از سوی این افراد انجام شده است که بیشترین بازدیدها نیز در بین ۱۷ تا ۳۹ سال بوده است.

شاکری اضافه کرد: تبلیغ مد و مصرف گرایی فضای غالب بسیاری از صفحه های بلاگر ها که ۷۸ درصد بازدهی  برای کسب و کارها و به اصلاح خرید از آنها می شود.

این مدرس سواد رسانه بیان کرد: در بازاریابی دهان به دهان، تا دوبرابر حراج ها نتیجه‌بخش هستند و خریدارنی که از این طریق جذب می شوند تا ۳۷ درصد از مشتری های دیگر ماندگاری بیشتری دارند لذا برای مدیران کسب و کارها سودمندتر خواهد بود.

در سایه غفلت نهادهای فرهنگی بی حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می شود

شاکری با بیان اینکه این تجارت پرسود اما در زمینه حجاب و مسائل فرهنگی پر چالش است، بیان کرد: حجاب استایل ها از یک طرف صفحات مجازی را به دست گرفتند و مانتو روسری  و ملزومات حجاب و محجبه ها را تبلیغ می کنند اما بقیه موارد تبرج له می شود.

وی با بیان اینکه در سایه غفلت نهادهای فرهنگی بی حجابی با نام «حجاب» تبلیغ می شود، اذعان کرد: قطعا این نوع تبلیغ با معیارهای ایرانی اسلامی فاصله دارد.

او با بیان اینکه این افراد با خلاء که ایجاد کردند، مفهوم حجاب را تغییر دادند، بیان کرد:این افراد به دنبال کسب و کار هستند تا مسائل فرهنگی و متاسفانه با نگاه تجاری صرف، وضعیت  حجاب را در کشور دگرگون ونگاه های نسل بعدی به این مسئله را تعیین می کند.

کارشناس مسائل فرهنگی  با بیان اینکه نهاهادی فرهنگی کارگروه تشکیل می دهند، جلسات می گذارند و مسئولان زیادی زیر آن مصوبات را امضا می کنند اما خروجی آن در جامعه و در محیط شبکه های اجتماعی برعکس می شوند که نشان می دهد نظارت  خوبی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه

توجه!

نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود.
نظرات شما پس بررسی توسط مدیریت سایت نمایش داده میشود


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید