یکی از دلایل این بازرسی عدم وجود مکانیزم مشخص و شفاف در فروش فرآوردههای نفتی ایران است چرا که ظاهرا بعد از قریب به دو سال از تأسیس مدیریت امور بینالملل در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران هنوز هیچ فرایند و چارچوبی برای فروش فراوردههای نفتی مشخص نشده است.
به گزارش «دانشجو سلام» به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شنیده شده برخی نهادهای نظارتی در حال بازرسی از ساختار امور بینالملل شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران هستند.
یکی از دلایل این بازرسی عدم وجود مکانیزم مشخص و شفاف در فروش فرآوردههای نفتی ایران است چرا که ظاهرا بعد از قریب به دو سال از تأسیس مدیریت امور بینالملل در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران هنوز هیچ فرایند و چارچوبی برای فروش فراوردههای نفتی مشخص نشده است.
در همین رابطه شنیده شده که یکی از مدیران این شرکت سنگاندازیهایی را در جهت عدم ورود نهادهای نظارتی به این شرکت داشته است.
متأسفانه علیرغم اینکه فروش فرآوردههای نفتی باید در یک مکانیزم رقابتی و شفاف صورت گیرد، ولی به دلیل عدم وجود ساختار مشخص، برخی کارشناسان بازاریابی مدیریت امور بینالملل در یک فرایند سلیقهای اقدام به چانهزنی جهت فروش فرآوردههای نفتی میکنند که این مسئله سبب ایجاد رانت و انحصار شده است.
انتهای پیام/
توجه!