مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: روابط عمومی ها رسانه ها را سردر گم نکنند و دنبال نخود سیاه نفرستند
به گزارش خبرنگار«دانشجو سلام»؛ دکتر داود زارعیان امروز در پنجمین همایش روابط عمومی ها ی استان گلستان که در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد گفت: روابط عمومی در حاشیه نیست در درون سیستم است و امروز وظیفه مهم مدیریت افکار عمومی بر عهده روابط عمومی ها نهاده شده است.
وی تصریح کرد: مخاطبان امروز تفاوت جدی با مخاطبان قدیم دارند، مخاطبان امروز هوشمند،تنوع طلب، کم حوصله، سیاسی، پرسشگر و پرادعا هستند و دائما بدنبال کسب خبر هستند اگر شما اطلاع رسانی نکنید اخبار را از منبع دیگری که ممکن است با شایعه آمیخته شده باشد کسب نماید .
روابط عمومی ها در حوزه ارتباط با رسانه ها تعلل نکنند
زارعیان آگاه سازی و اطلاع رسانی و مقابله با عوام گرایی را از علل ارتباط با رسانه ها خواند و افزود: شفاف سازی به توسعه کمک شایان توجهی می کند و ارتباط با رسانه ها یکی از روش های ماندگاری شما می باشد.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شایعه بطور کلی محصول "ابهام" و "نیاز اطلاعاتی" است و در جامعه ای که از نظر اطلاعات شفاف سازی نماید شایعه مجالی برای تولید و حرکت باز نمی یابد.
زارعیان با اشاره به اینکه پیامک های تبلیغاتی باید ساماندهی و مدیریت شود اظهار کرد: بر اساس نظر سنجی 17 درصد مردم اعلام کردند که پیامک برای آنان ارسال نشود ، حجم بالا پیامک ها ناشی از عملکرد دستگاههای مختلف است که باید ساماندهی شود.
وی افزود: برخی روابط عمومی ها افراط می کنند و بعضا مشاهده شده که پپامی 25 بار برای یک فرد ارسال می شود.
وی اذعان کرد: ما 63 میلیون تلفن داریم و 45 میلیون پیامک تبلیغاتی در روز تبادل می شود .
روابط عمومی ها از دادن اطلاعات طفره نروند
زارعیان در پایان نکاتی را به روابط عمومی ها توصیه کرد و گفت: صادق باشید، رسانه ها ر سردر گم نکنید و دنبال نخود سیاه نفرستید، اطلاعات گمراه کننده ندهید ، توپ را در زمین دیگران نیاندازید و با مصاحبه های جنجالی آب را گل ٱلود نکنید.
انتهای پیام/
توجه!