پنجمین همایش روابط عمومی های استان گلستان با حضور مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حالی برگزار شد که با حواشی جالبی همراه بود.
به گزارش خبرنگار«دانشجو سلام»؛ پنجمین همایش روابط عمومی های استان گلستان با حضور دکتر زارعیان مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران صبح امروز در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
این همایش در دو بخش کارگاه و سخنرانی در حال برگزاری است که کارگاه روابط عمومی توسط دکتر زارعیان مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران برگزار شد که با حواشی جالب همراه بود.
تبلیغ وایبر و تلگرام در کارگاه آموزشی روابط عمومی های استان آن هم توسط مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران؟!!
دکتر داود زارعیان در جمع مسئولین روابط عمومی دستگاههای اجرایی، نهادها، سازمانها، شرکتها، بانکهای عامل، دانشگاهها، شهرداری ها و فرمانداری های استان چندین بار از عضویت همه در شبکه های اجتماعی که دشمنان برای ما طراحی کردند گفت : همه در شبکه وایبر عضو هستید باید پیام رسانی شما خلاصه و مختصر باشد تا مخاطب جذب شود.
وی در جایی دیگر نیز دوباره به وایبر اشاره کرد و افزود: اگر خبری را در وایبر بگذارید در سریع ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد، خبری ساعت 14 در وایبر بگذارید ساعت 14:2 منتشر می شود.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در جایی دیگر نیز از وایبر یاد کرد و گفت: هرجای دنیا که باشید وایبر و تلگرام شما فعال باشد شما در دسترس خواهید بود.
زارعیان مابین کارگاه آموزشی روابط عمومی های استان اشاره ای کوتاه به حوادث سال 88 کرد و گفت: بعد از فتنه، ما یک رو ز موبایل ها را از مرکز قطع کردیم که از قضا همان روز بنده نشستی با خبرنگاران داشتم که با اعتراض آنان مواجه شده و عرض کردم موبایل کارآیی های دیگر ی از جمله دوربین، ضبط صوت و ... دارد که شما می توانید استفاده کنید و موجب خوشحالی خبرنگاران شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عدم جایگاه خبرنگاران در برخی از همایش ها اشاره کرد و گفت: در همایشی مشاهده می شود چند ردیف صندلی خالی برای مسئولین رزو شده و خبرنگاران جایی ندارند و بعضا صندلی ها خالی از حضور مسئولین باقی می ماند.
زارعیان در این راستا تیتر برخی از روزنامه ها را روی اسلاید به نمایش گذاشت که به « مسئولان به دنبال دردانه های خبری/ برخورد سلیقه ای و تبعیض آمیز با خبرنگاران/ بازهم سکوت خبری در وزارت کشاورزی و سکوت جنتی» می توان اشاره کرد.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در ادامه به ناآگاهی جامعه نسبت به برخی مسائل اشاره کرد و گفت: حدود 12 نفر در طی دو سال از طریق تماس تلفنی با مردم حدود 140 میایارد تومان شیادی کرده بودند چرا که جامعه متاسفانه نسبت به برخی مسائل ناآگاه است.
با اصحاب رسانه چلوکباب بخورید مسائل حل می شود
وی یکی از روش های موفقیت روابط عمومی ها را ارتباط با رسانه ها عنوان کرد و افزود: با رسانه ها چلوکباب بخورید حل می شود.
یکی از حاشیه های دیگر این کارگاه این بود که یکی از مسئولین روابط عمومی خطاب به دکتر زارعیان گفت: بمباران پیامکی مخابرات داد همه را در آورده و از محبوبیت چهره مخابرات می کاهد که زارعیان در پاسخ گفت: در بحث پیامک اینکه که شما می گوئید نیست، ما نظر سنجی کردیم 17 درصد مردم به ما پاسخ دادند که پیامک نمی خواهند از اینرو پیامک باید ساماندهی شود چرا که ساماندهی اعتماد بیشتر مردم را جلب می کند.
وی افزود: این اشکالی است که به دستگاههای مختلف برمی گردد حجم پیام ها بالاست باید مدیریت شده باشد.
روزانه 45 میلیون پیامک تبلیغاتی به مشترکین ارسال می شود
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران خاطرنشان کرد: برخی روابط عمومی ها افراط می کنند گاهی یک خبر 25 بار برای بنده ارسال می شود .
زارعیان گفت: 63 میلیون تلفن داریم که 45 میلیون در روز پیامک تبلیغاتی ارسال می شود و ما معتقدیم عدم توازن وجود دارد .
وی با بیان اینکه پیامک موضوعی است که تلویزیون نیز به ما انتقاد می کند در صورتی که در این رسانه نیز فیلم های سینمایی را لابه لای تبلیغات می بینم.
مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران در ادامه به مسئولین روابط عمومی دستگاههای اجرایی تکنیک های دور زدن خبرنگاران را آموخت و اینگونه از سابقه درخشان خود در پیچاندن خبرنگاران گفت: هیچ وقت از خبرنگاران فرار نکنید برخی خبرنگاران حدود 16 بار با بنده تماس می گیرند که جواب نمی دهم چرا که اطلاعاتی که دارم نباید فعلا رسانه ای شود و باید تکمیل شده باشد.
تکنیک های دور زدن خبرنگاران توسط استادی مجرب در کارگاه آموزشی روابط عمومی ها؟!!!
زارعیان گفت: پس از تماس های مکرر خبرنگاران چند ساعت بعد خودم با آنان تماس می گیریم که ببخشید موبایل بنده خونه جا مونده بود یا اینکه اگر جواب دهم بگونه ای صحبت می کنم که خبرنگار فکر می کند من جلسه ام عذرخواهی کرده و تلفن را قطع می کند.
زارعیان همچنین به همکاران خود گفت: در سال 5 تا6 بار از این تکنیک ها استفاده کنید بیش از این موجب لو رفتن شما می شود چرا که همواره باید رابطه خودتان را با خبرنگار حفظ کنید.
انتهای پیام/
توجه!